Pages

October 11, 2010

negara pelacur haramkan seluar pendek


Negara industri pelacur macam Thailand haramkan Seluar pendek? lawokkk!

Hanya kerana populariti artis-artis dari Korea Selatan semakin mencanak canak dan menular di seluruh asia malah ke Merbok, majoriti kumpulan pop Korea wanita kini secara tk langsung menjadi ikon dalam bidang fesyen terutama sekali di kalangan gegadis muda yg konon nya kipas susah-mati K-POP ni.

Hal ini terbukti apabila fesyen seluar pendek yang sering digayakan kebanyakan artis artis ini turut menjadi ikutan di kalangan peminat mereka. Bagaimanapun, kerajaan Thailand secara rasminya telah mengumumkan serta memberi amaran kepada semua rakyat jelatanya agar tidak berpakaian seluar pendek seperti artis wanita dari Korea Selatan ini.

Pengumuman tersebut telah pun dibuat pada pagi Selasa yang lalu iaitu pada 5 Oktober 2010. Dalam laporan TV, wakil kerajaan Thailand mengingatkan kebanyakan anak remaja perempuan supaya tidak terpengaruh dengan fesyen seluar pendek ini yang digelar stail Korea ini.

Apa yang menarik, larangan ini dibuat berikutan pakaian ini boleh menyebabkan meningkatnya penyakit demam denggi yang kronik di Thailand.
"Remaja yang memakai seluar pendek ini mudah digigit nyamuk aedes. Mereka perlulah memakai seluar panjang,". saranan kerajaan Thai wooo.

Langkah kerajaan Thai ini berdasarkan laporan pesakit denggi di Thailand yang sudah mencecah 90, 000 orang pada tahun ini.

musim denggi memang sinonim dengan musim hujan kan. sekarang musim hujan bagi negeri negeri sebelah barat daya dari Oktober hingga November. jd setiap kali jika anda datang ke Merbok bukan disebabkan sebarang sumpahan yek. mmg daa musim hujan bulan bulan mcm ni.

sekian terimakasot.

3 comments:

Mohd Shukri Fadzillah said...

ooooh sebab denggi..... hahaha ke tak tahan banyak sgt yang gebu... hahaha

izzati said...

ha a... sekarang ni fasyen sluar pendek ade je kat malaysia ni kan... kan....

Eman said...

tu laa. nk jenjalan lepak pun gemuruh jek darah ni.

;DD