Pages

November 29, 2010

BC : Day 05

Day 05 - A picture of somewhere you’ve been to


phewwww..


masih belum ada bahan untuk entry post ni. tapi lepas goncang goncang tabung otak baru aku teringat yang baru baru ni aku ada pergi ke tempat yang super duper menarik. percayalah yang aku sememangnya kagm sangat sangat dengan tempat yang aku pi ni. sesampai jek tempat ni terus aku terus bermonolog dalaman;
cantikknyeee! segarnyeee! tingginyeee!
woahhh, Pulau Pinang indahnyeeerr!!

HAHA, tempat tu kat Penang gak. hehhh. koman btoi ah aku ni daa 20 tahun dok Penang tapi tk penah lagi sampai tempat ni. memang aku jakun tahap cipanzi terberanak. heeee.

AYER HITAM DAM !

Empangan Air Ayer Hitam ni terletak kat kawasan yang agak tinggi tp tk laa tinggi sangat. kalau memandu naik dalam 15 minit kott. time aku pi tu ramai kot orang orang yang gigih jogging mendaki ke atas empangan tu. Ayer Hitam Dam ni gak terletak dekat bukit yang sama terletaknya Kek Lok Si Temple yang feymess estalabistaa bebeh peymess tuwhh! fuyhhh, bayangkan laa betapa hepinya aku samapi kat puncak dam tu. kalau berdiri kat tempat aku berdiri macam kat atas tu kann. sebelah dam yang indah SUMPAH LAWA, sebelah lagi view bandaraya Pulau Pinang. tu aku pergi time siang. kalau time malam memang indah laa kan dengan lelampu neon gemerlapan satu Penang! hehhhh. tp dam ni bukak ke time malam? tu aku tk pasti lakk.

okeee, Challenge ni mintak 'A pic' jek tapi aku nak bagi extra gak. aku tk kiree. aku nak bagi extra gakkk!! aku tak tahan nk simpan pic pic lawa ni. heeeeeee.



rasa macam nk terjun mandi jek dalam tu. hehhhh. semalaman pada hari sabtu lepas aku tak balik kot wat mini tour dalam Penang. tu yang weekend ni traffic aku merosot mengesot. AHAHAA, dalam dam tu macam macam haiwan leh nampak. kekura! tungtung! biawak! heeeee. haiwan air jek laa pun.


macam aku cakap tadi kalau ampa kat tempat aku berdiri/melepak ni, ampa leh tengok kat sebelah kanan tu tasik dam dan sebelah lagi view Penang! tapi sayang aku tk ada pic view Penang tu sebab aku lebih teruja dengan keindahan alam semulajadi ni.

ohh yaa, sekeliling dam ni ada track untuk berjogging okeh! SERIOUS, aku akan datang waktu terdekat ni lagi nak berjogging kat sini. bessnyeee jogging sambil dijamu pemandangan cantik kat Ayer Hitam Dam ni. udara memang sah sah nyamannnn!!


heeeee. challenge hari kelima selesai. senym lebar dan titik.

22 comments:

Mek Onie said...

wah, tak sampai g nie, tahun depan tak duk penang da..salu lepak kat queensbay n pantai bersih ja ;(

EMANNUAR said...

meaw ;
tu laa. asek ingat tmpt tmpt mall jek nk lepak. sesekali singgah laa tgk nature gak.
weeee~!

Puteri Iqa Izyan said...

bukit bukau tu sangat santek kaw kaw.. huhu :P

latest:
Here We Go. It's Fairy Tales Time

EMANNUAR said...

Puteri Iqa Izyan ;
santekk tk tahan punyerr.
hikssssss.

najihah sahami said...

ohhoo..kalau dtg amek gambor kat sini konpem comey ni. kang eman jadi tourist guide ek..plis2...haha

MIMIE AIZA said...

sekali sekala tengok laut best jugee :)

zidEL zhafiz said...

i was here..nice blog..feel free to follow me back yaw..!! ^_^

suzie rahman said...

wah mmg cntek r..nk pg nk pg

Cerita Saya, said...

mmng cantikk.. fresh.. btw apa mksd
"trBW" tue.. kurang paham lah brooo

EMANNUAR said...

Mish ;
bila tu nk mai penang?? uwaaa, mai nnt eman bole jek jd tourist guide freeeeeee!!
;DD

EMANNUAR said...

MIMIE AIZA ;
tu bukan laotttt laaaa!!
HAHA, ni mesti kes baca entry tk abes ni.

EMANNUAR said...

zidEL zhafiz ;
woaaa! besskan tmpt ni cun gilooo!

EMANNUAR said...

suzie rahman ;
waaa, mai mai. pakat mai sini.
pulau pinang menanti.

Tiq said...

ya.ya..srh Eman jadi tourist guide.
haritu pergi,tk tau dam ni wujud.
besst..bole imagine masa u pegi tu.

Btw,u masuk challenge apa?

aibaks said...

apsal lu tak terjun je dalam empangan tuh bro? hehe... best skit.. hehe

AngahSayang2314 said...

uittt kenapa lak tue???

EMANNUAR said...

sui nawi,
ble tahun u dtg penang??
huhu, 30 days challenge tu laa sui oii.

EMANNUAR said...

aibaks ;
gilo ko apo nk terjun. kang aku lak transform jd letrik x pasal3. empangan hidroelektrik lol. erkkk, yekottt.

Gayahspears said...

menarik dan cantek tempat ni la Eman!!!
teringin nk g cni~

Cik Diana said...

xsampai lg kt ctu..
selalu g mengkuang dam jer.. huhu
sblh seberang cni..

ghost said...

awek aku owank penang,tapi tak penah lagi bawa aku sampai sini.takpa,akan datang aku celapaq mai noo..

darkbatman said...

cantik gile pic 2.. mesti sejuk jer mate duk c2 kan.