Pages

November 03, 2010

cerita mulut kemulut

penaa dgr tk mulut tempayan? mesti-lah penaa kan. time blaja sekolah rendah main main hapal simpulan bahasa bagai semua tu. heeee. mulut murai lak kuat bercakap tk lenguh gusi. buah mulut? bawak mulut? okehhh. mari dengar cerita si pembawa mulut dengan si buah mulut orang. mulutttt! mcm pelik kan perkataan mulut tu? cuba sebut lagi sekali MULUTTTTTTT! sebut bagi bunyi U tu. jangan sebut MULOT! sebut MULUTTTTTT!

AHHAHHAHAAAA! daa abes senaman gusi, gigi dan lidah. mari sambung ceritaa. heeeee.

si buah mulut kenal sorang orang. dia kenal sorang orang tu bulan puasa. sorang orang tu gak penaa baek dengan si pembawa mulut. dorang baik sgt sgt. dorang kenal lagi lama dari si buah mulut tu. baiknye dorang sampai bermacam macam kenangan dorang daa kecapi bersama sama. sampai satu tahap dan ketika sorang orang tu tak nak kenal si pembawa mulut tu lagi daa. disebabkan pelbagai masalah yang timbul dek kerana cemburu dan pelbagai berita dan cerita tk ketinggalan gak derita yang dialami mereka. maka sorang orang tu nekad nak tinggalkan si pembawa mulut tu jauh jauh. tak nak lagi kenal si pembawa mulut  tu. si pembawa mulut berdendam kesumat dan nekad nak balas dendam dan hancurkan si sorang orang tu.

pelbagai cara dibuat dengan tidak meghiraukan akan segala musibah yg bakal menimpa di kemudian hari. serangan gerila ke rumah sorang orang tu dengan tanpa diundang juga antara yang dilakukan. dek kerana serangan tu menempelak laa si kawan (housemate) sorang orang tu dek kerana hingar bingar yg cuba dicetus si pembawa mulut tu. si pembawa mulut masih juga tk puas hati dengan kesudahan yang diberi sorang orang tu. dipujuk rayu agar dapat berbincag bertemu muka supaya hubungan mereka kembali pulih. tp sorang orang tu masih pegang kuat bernekad tk nak lagi berbaik dengan si pembawa mulut tu. kuat dan tabahnya si pembawa mulut tu masih tak berputus asa mengharap belas sorang orang tu. haihhhh.

nantikan kemunculan si buah mulut dalam next story. it will be more excitingg! yippiee!


pee/ass : penat karang cerpen cetusan picisan keramat dewa dewi ni. nite.

8 comments:

syafiq said...

if before this i said ignored but not now...take an action jika si pembawa mulut nie dah terlalu melampau sampai nak hancurkan orang lain...klu dah sampai nak wat kat org mcnie ishhhh sgtlah x wajar....kuncikan mulut si pembawa mulut dengan cara yang berhemah bukan hentam keromo....setiap benda pasti ada balasan......ingat wat benda nie dgn cara yang elok bukan dgn cara membalas dendam ataupun membuka aib dia balik...jauh sama sekali...selesaikan ia aiman......tetapi ALLAH sentiasa ada.....setiap yang terjadi ada hikmah-NYA.....you can go through this wall I ALLAH .....always pray for u

Shino said...

png jgk ak mmbace sbb byk mulut...hehehe...

Yua said...

bgulung lidah baca cerpen nih =)

Eman said...

hikssss.
cerpen zaman moden.
=))

anamizu said...

terbelit mulut bace cerpen eman ^^

Eman said...

anamizu ;
hiksss. ni laa dipanggil cerpen melankolot.

Cg Tie said...

satu tulisan kreatif.. sbb membaca dengan menggerakkan mulut.. (bukan baca senyap2 tau)

Eman said...

Cg Tie ;
bc kuat kuat keh Cg Tie? senang laa nk kunyah lunch jap g kan.
;DD