Pages

November 16, 2010

Esplanade, Eat Cake | against 100-stories tower


Sebuah laman sesawang di Facebook yang didedikasikan untuk mendapatkan sejuta peminat bagi menentang pembinaan sebuah menara 100 tingkat oleh kerajaan persekutuan akan menyambut genap sebulan ia ditubuhkan hari ini. Pentadbir halaman itu menggesa orang ramai supaya berkumpul di enam lokasi di seluruh Malaysia untuk menjamah sepotong kek dan 'meraikan' kejayaan laman itu setakat ini.

"Ini bukan projek mega yang pertama tetapi ini adalah pertama kali projek mega menghadapi rintangan dari bawah. Tiada mega projek dari sekarang boleh dibuina tanpa mengambil pendapat awam. Atas sebab itu, kita raikannya,” tulis pentadbir laman yang tidak mahu dikenali itu.

'Jamah sepotong kek bukan jenayah'

Lima lokasi itu adalah di pancutan air di KLCC dan Stadium Merdeka di Kuala Lumpur; Dataran Pidato di Esplanade, Pulau Pinang; Coffee Bean di Wisma Merdeka, Kota Kinabalu, Secret Recipe di Lunas, Kedah dan McDonalds di Kampar.

(Malaysiakini)
.........................

jadi aku pon dengan rasa girang gegak gempita pun gedik join gak. HAHHA, dengan hujan nyaa redah gak dataran pidato kat padang kota tu nk gak join. Aku, Acap dengan Pija. saja jek join daa bosaan gaban kot. jadi buat laa keja yang macam senonoh ni kan. uwaaa, seronok kot pi makan kek tengah dok hujan renyai renyai bahasa. AHAHHAA! makan kek jek pon, bukan buat riot tunjuk perasaan. kami hanya nak melepak dalam keadaan tenang. heeeee. makan kek batik aku. LOL.

aku hanya tunjuk sokongan jek. tadi tk sampai 15 orang kot datang kat Esplanade tu. kat KL lagi meriah wehhh! mesti besss. well, im done my part. its not showing any political interest on which side. im just speak with my action. its human right. 

PEACE MALAYSIA!

3 comments:

EYA NADIA said...

BEST DAPAT MAKAN KEK FREE.

Unknown said...

best best best!

♥ 미스 kiera ♥ said...

best!


btw..

do folow me yeah..

http://owlkieranaa.blogspot.com/

tq~