Pages

November 06, 2010

LILO si kucing

rumah sewa kami ada sekor kucing. kami bela dia ramai ramai satu rumah. nama dia LILO. ntah sesape jek suka suki yang bagi nama cemmtu tk ingat laa. aiman tak kisah. LILO suka makan. dia jugak suka tidor sgt sgt. LILO sangat malasssss! dia malas nak bersukan mcm kucing lain. hmmmm. mula dulu LILO tido luar umah jek. pastu ada kucing jahat kat kawasan rumah kami ni suka kacau dia, lalu LILO tido atas pagar sliding door rumah kami. pena sampai dua kali LILO terberak kat atas tu sbb takot sgt nak turun. rumah kami busuk! hehhh. tiap pagi saya yang turunkan LILO dari atas tu. LILO jerit jerit mintak diturunkan tiap pagi. dia kecik lagi, dia takot nak terjun sendiri dari atas.

LILO
sekarang kami daa bagi LILO tidor dalam. mule dia tidor atas sofa. lepas daa 3 malam dia nak naik pangkat tidor dalam bilik saya. LILO tidor kat bawah kat atas toto biru saya. daa berbau daa toto tu dengan bau LILO tu. aiman tak kisah. kalau semua orang nak tawu, LILO ni kami jumpa kat kawasan rumah sewa sini jugak. kami semua nak balik cuti sem daa nanti. cuti sem yang lamaaa. haihhhh.

ni bukan gambar LILO.
tiada sape nak bawak balik LILO. saya nak bawak balik tapi family saya mesti tk bagi. yang lain pun tgh pikir ni. mungkin nnt last day kat Merbok nnt, mintak mintak ada laa yang tergerak hati nak bawak balik LILO ni nanti. tak kan nak biar LILO tidor luar rumah? kalau dia takot nnt dia naik atas pagar sliding door depan tu tidor kat atas tu. pastu nnt pagi sape nak bawak turun nnt? mesti dia jerit jerit laparrrrrr. haihhhhh. salah sorang mesti bawak balik LILO jugakkkk!

11 comments:

Anonymous said...

hang la eman!!!

EMANNUAR said...

mak aku tk suka kucing ah. hang laa bawak balik wehh.

ahmad jo said...

cute gak si Lilo tu eh.. ehhe

Ct Noarizah said...

Rupa LILO sebiji mcm anak kucing anak sy MIMIE....boleh baca ceritanya di blog saya....baru sekejap tadi hilang, satu rumah pergi mencarinya nasib baik jumpa balik.

~syaZuKi~ said...

tunggu aku mai umah ang nti aku angkut haha

Suara Kalbu said...

Huk alohhhh..someynya LILO. Mata biru eh ?

Anonymous said...

This is very fine web site, thank you and look at that [url=http;//ciufcia.pl]gry dla dzieci[/url]

ghost said...

nama kucing kitaowank "Fishball"..siang dia hilang malam dia bertandang..hehe

EMANNUAR said...

nnt kita bawak jumpa LILO, MIMIE dengan FISHBALL en. mesti dorang nak main kawen kawen nnt. weeeee.
;DD

darkbatman said...

comelnye telinga dia.hhehee

Anonymous said...

putih suci la kucing ni....hee
gmba yg ats tu...