Pages

December 15, 2010

Review : HANTU KAK LIMAH BALIK RUMAH


Woahhhh! lama gilo aku tk tengok filem Melayu kott. last filem Melayu aku tengok adalah Papadom keh Lagenda Budak Setan ntah. hehhh. mn satu hah tayang dulu? tk ingat pulakkk. okee okeee, aku tk taw macam mana bole terpanggil nk tengok filem Mamat Khalid satu ni. publisiti positif yang meluas membuak buak dalam blog kot pastu ditambah lagi status dalam Facebook kebanyakkan daa tengok dan bihsengg cakap bess. hehhh. ke depa saja jekk coverina cakap bess padahal nan adooo. AHHAAA!! kutipan tiket filem ni pun bukan main lagi dicanang canang. huhhh. mengugat ego aku yang tk nak tengok filem Melayu. hehhhhh.

seriously shit aku terpanggil nak tengok filem HKLBR ni sebab terbaca beberapa review dari blogger blogger lain. heeeee. pandai naa ampa ni promosi filem kak limah ni. heeeee. tapi apo pun aku daa setting daa niat aku siap siap sebelum tengok film kak limah ni kena POSITIF. KENA POSITIF. "Eman, hang nk tengok cerita Melayu taw. Hang jangan aspect hang macam tengok film Hollywood, Bollywood atau Indon mahupun Thai. POSITIF okeeeeh. " heeeee. panjang kan niat aku nak masuk panggung. AHHAHAA! Serious aku pasang niat macam tu okehh. kepada yang memang peminat tegar filem Melayu tak lutt daa kott nk pakai niat niat cemmni. heeee.

mari review! hehhh. firstly aku tk paham motif utama permulaan dan pengakhiran babak filem ni yang tetiba ada makhluk 'zomba tak siap' tengah bergadoh. apa cerr? kekeliruan gender berlaku disitu okee sebab aku tengok semua zomba tu macam sejenis jekk, bola pingpong tade lenyap mana ntah. hehhhh. aku rasa part awal dengan last tu memang spoil momentumm aku ah. cehhhh!

lawak dalam filem ni NON-STOP! LAWAK NON-STOP kotttttt!! AHAHHAAAA! aku suka giloo ah loghat depa pakai dalam filem ni. loghat Perak daerah Parit memang super duper bess cukoppp! lagik lagik dialog Pak Abu dengan Usop memang melampau lampau lawak tahap tak tahan anak tekak. Uwaaa, bayangkan laa aku yang rabun ni tgk depa cakap pun dah lawokkk! apatah lagi yang celik tengok siap dengan mimik muka si Usop tu, SUMPAH LAWAK!! dengan tangan sotong dia tu tk renti mengulai mengilai tu memang LAWAK! ehhh, ni bukan cerita hantu okehh. ni cer citerr LAWAK KAMPONG PISANG!

hehhhh. jalan cerita dia aku rasa okee laa sebab filem ringan kan, aku rasa Umphhh filem ni lebih kepada dialog tiap pelakon tu ahh. terutama Usop dengan Pak Abu. peranan Awie yang pegang watak Hassan tu macam okee laa. hehhhh. orang melayu tengok filem melayu, memang menjadi kottt! filem tu siap selit lagu Cinta Kristal time tengah tengah cerita. layann laa kejap mood lagu jiwang tu. HAHA, lamaa kot tk dengar lagu Cinta Kristal tu. *leh letak dalam list karaoke ni* heeeeeee. 

jadi aku nasihatkan ampa, kalau kepada yang macam was was nak tengok tu sila niat dulu okee bahawa ampa tengok filem melayu. jangan letak harapan akan ada efek efek macam Avatar okehhh. aku sangat sangat rekemen ampa pi tengok sekadar nak pecah perut jekk nak lepas lepas tension jadik laaa. filem ringan jek pun, ampa duduk atas kerusi dan bukak mata jekk. pastu otometik mulut ampa akan gelak macam nak mencarut! AHHAHAA! ramai gilo kot orang dalam panggung tadi. terkujat aku tengok sambutan filem HKLBR sampai macam tu sekali dan semestinyalahh semua melayu. heeeee. filem melayu untuk melayu. sokongg okehh!!

pee/ass : aku teringin ah Prosperity Burger. urghhhh, onion ringg!!


6 comments:

ayulunera said...

dah tengok cite ni jugak..kalo tak klakar memang tak leyh belah..ngan lagi sholey2 la bagai...
tapi kalo nak take serius,nak pk logik..cite ni memang merepek gak r..buat gelak memang 5 bintang..haha

najihah sahami said...

hua2..da agak mmg xkering gusi sebab ramai cakap best. keh2

tomatokering said...

nak p la nie! yehaaa!! :P

Anonymous said...

x suke plus bnci tgk cite tue!!!!

Anep™ said...

huh! macam best..tp xtau bile nk g tgk ni..

Latest Entry :
-> Tingkatkan Trafik Blog Dengan Sistem Autopost Entry Terbaru Di Malaysia Blogger United !
-> Lubang Terbesar Di Dunia Terletak Di Siberia
-> Bila Isu Bertunang Tanpa Sedar Itu Salah, Harap Maklum !

NasQ said...

best...pecah perut aku gelak...