Pages

March 29, 2011

pangkah kertas undi itu tanggungjawab

tahun ni umur aku daa nak masuk 21 tahun. HOHO, tk lama lg pun lebih kurang lagi dua minggu daa rasmi masuk 21. dan bilaa daa masuk 21, kira layak lahh nk mengundi pilihanraya kan. heeeeee. bessnyaa! AHAHHAA. rasa dewasa gila bila dapat mengundi kan. AHAHHAHAA!

dan tadi kat kampus ada pilihanraya untuk memilih exco exco kelab fakulti aku, DiPAC (diploma in public administration club). setiap tahun akan diadakan pemilihan baru untuk mengisi tempat dalam kelab tu. pelajar fakulti aku mempunyai lebih 700 orang pelajar dalam kampus UiTM Merbok ni okehh. jadi bila terpilih memegang jawatan dalam DiPAC tu memang dasyat gila sebab depa ni yang akan merancang mengatur dan menggerakkan DiPAC ni. well, DiPAC lahh kelab yang paling besar dan hebat kat UiTM Kedah ni. jadi pengaruh ia sangat kuat. sangat sangat!

sebagai pelajar Pentadbiran Awam yang berkaitan dengan sains sosial dan politik, kami memang telah didedahkan dengan sistem pengundian. jadi tadi lepas kelas aku turun memangkah calon calon yang aku tak berapa nak kenal sangat pun. ada laa sorang dua tu yang aku memang daa target nak undi.


kena pilih 8 calon diantara 17 calon yang bertanding kottt. 17 en? entah laaa, semalam time manifesto calon calon yang bertanding ada yang kurang semangat time bagi ucapan dan membentangkan manifesto masing masing. macam tanak menang jek bercakap. tak paham aku apa motif depa ni nak bertanding. nak glamer jek keh adik adik? hehhhhhh.

tahun ni daa 2 kali aku terlibat dengan benda undi undi ni. first tahun ni yang pemilihan MPP, pastu tadi pemilihan DiPAC. heeeeeeeeeee. dengar kata tahun ni akan diadakan Pilihanraya Umum dalam hujung tahun ni. betol keh ah? HOHO, dalam 2 minggu jek lagi aku boleh daftar pemilih dengan SPR daa. excited gilak!


pee/ass : undi itu RAHSIA!


No comments: