Pages

March 28, 2011

karma sang BUMI

cuaca sekarang tak menentu. dalam seminggu boleh kata sehari dua hari jek hari cerah tak ada hujan. tapi bukan bermakna bila hari hujan, hari tu terus jadi tak elok. bukan. hujan tu rezeki langit dari Allah. cuma bila hujan, ada aktiviti aktiviti yang rutin tergendala sedikit sebabkan hujan akan menyebabkan basah. maka dengan itu aku teringat akan lagu Memori Daun Pisang berbisik dalam hati. cehhhhh, ayat over!!
AHAHAHAHHAAA!!

tapi memang betul ah kan sekarang ni cuaca tk menentu. bukan saja kat Malaysia, malah kat dunia luar Malaysia pun tk menentu cuacanya. dengan bencana alam gempa bumi sana sini. dan baru baru ni dekat Myanmar pun kena gempa bumi mengorbankan lebih 70 orang nyawa. Alhamdullilah, Malaysia terselamat setakat ni takda lagi bencana alam yang dasyat dasyat. kalau ada pun kejadian tanah runtuh dek kerakusan developer developer tanah. itulah balasan kalau biadab dengan bumi. ada karma nya oke. kalau berbudi pada tanah pulak, ada laa hasilnya. pehhhh, mau mau sekarang tgh nak musim derian kan. sana sini daa dok nampak bau orang juai durian. tapi . . . . 

saya tak makan durian. kalau saya makan, saya muntah. durian busuk!
=.="

baru tadi bumi Lembah Bujang kena hukuman karma dari bumi.
jarak 5 meter jek dari rumah sewa aku.
apakah salah kami warga Lembah Bujang? adakah kami membuang sampah merata rata? adakah kami merosakkan alam flora? adakah kami rakus mencuri tanah? *motif nak curi tanah? ingat SINGAPORE keh* jadi jangan asyik nak salahkan sesiapa okee, tu kuasa alam. sekarang pegi tolong alih pokok tumbang tu lagi berfaedah.

HAHAHAA, saya Karam Sing Along melaporkan untuk sesapa yang perasan tak malu!
=p

3 comments:

Abang Zam said...

pi la tolong angkat..nanti amek plak gamba time tengah potong kayu..baru drama

baca kalau sudi, tak nak tak pe : Couple Ini Perlukan Perhatian Kau

Wanie Aziz said...

huhu...takut la if kes2 pokok tumbang ni..
tiang tumbang pun ade gak.
take care yah!=)

TheChekJah said...

jah suka durian... haha...